Keď som pred pár dňami napísala na Facebook, že idem písať knihu, dostala som viac lajkov, ako keď som pred šiestimi rokmi zoštátnicovala.

Po týchto riadkoch ale možno niektorých sklamem, nejdem písať o korytnačkách Ninja ani o drakoch, ako si praje napríklad môj kamarát Danko. Kniha bude z oblasti, ktorej sa venujem už od roku 2011. Tou témou je selfpublishing, alebo krkolomne po slovensky: vydávanie kníh vlastným nákladom.

Kde sa to vo mne berie?

Selfpublishing ma fascinuje, odkedy som zistila, čo to je a čo sa ním dá dosiahnuť. Najskôr vzniklo Písacie pero (v nadväznosti na Červené pero – jazykové korektúry, a Kreatívne pero – copywriting /tento projekt som medzitým predala/), zamerané na selfpublishing tlačených kníh. V marci 2013 som pôvodne od Martinusu dostala na starosť Publico – projekt venujúci sa e-knižnému selfpublishingu.

Rukami mi za ten čas prešli stovky kníh, napísala som desiatky článkov na blog a musím povedať, že v nezávislom vydávaní kníh vidím stále väčší potenciál. Teraz chcem všetko, čo som sa za posledné roky o selfpublishingu naučila, dať dohromady a ponúknuť každému, kto sa chce v tejto téme zorientovať.

Prečo to chcem urobiť?

Publico pre mňa nie je len práca – to, čomu sa venujem, ma naozaj baví. Úprimne mi záleží na tom, aby som mohla pomôcť autorom, ktorí nás oslovujú, a to nielen technicky, ale aj dobrou radou. Dúfam, že moja kniha bude užitočná a pomôžem tak k splneniu svojho sna mnohým nádejným spisovateľom. Zvlášť preto, lebo o (samo)vydávaní kníh u nás ani v Česku žiadna kniha neexistuje (opravte ma, ak sa mýlim).

Tiež pre mňa bude zaujímavé vyskúšať si na vlastnej koži veci, ktoré (hlavne na blogu Publica) radím. Síce je veľký rozdiel v písaní beletrie a non-fiction žánru, no budem sa snažiť byť inšpiráciou nielen v oblasti marketingu či distribúcie vlastnej knihy. Či vlastne e-knihy, pretože práve to je forma, pre ktorú som sa na úvod mojej spisovateľskej dráhy rozhodla.

Ako sa môžete zapojiť?

Ďakujem, ak ma budete práve vy počas tejto cesty sprevádzať. Môžete tak urobiť pomocou špeciálnej facebookovej stránky, môjho Twitteru alebo prihlásením sa na odoberanie mailov o článkoch z tejto stránky.

Budem sem dávať články:

  • o tom, ako budem vymýšľať obsah knihy,
  • ako sa mi bude písať,
  • čo robiť, keď na písanie nebude čas alebo chuť,
  • ako budem propagovať knihu od úplneho začiatku,
  • aké nástroje či online služby pri tom použijem,
  • budem chcieť od vás radu, ktorá obálka je krajšia, či cena knihy nie je príliš vysoká a ktoré informácie v knihe určite chcete mať.

Keďže databáza mailových kontaktov je pre mňa z hľadiska marketingu veľmi dôležitá, chcem vás na tento spôsob osobitne navnadiť. Moje mailové kontakty dostanú špeciálne privilégiá, ktoré nebudem šíriť iným spôsobom (ani cez Facebook či Twitter), napr:

  • Info z prvej ruky: máte možnosť v priamom prenose sledovať, ako sa píše kniha, čo všetko to obnáša a získať inšpiráciu pre svoju spisovateľskú dráhu
  • Aktívne zapojenie sa: budete môcť svojím názorom ovplyvňovať vývin originálneho internetového projektu, aký tu zatiaľ nebol (opäť ma niekto opravte, ak sa mýlim)
  • Beta testovanie: budete mať možnosť zapojiť sa do beta testovania knihy (teda skritizovať ju ešte predtým, ako bude hotová)
  • Zľavy: dostanete možnosť kúpiť si ju so zľavou či dokonca získať zadarmo celú alebo jej časť

Aaa šanca posadiť sa do prvého radu na vás čaká hneď teraz 😉

Ak si chcete prečítať 1. kapitolu z mojej knihy zdarma, nechajte mi svoj e-mail: